Conta la llegenda que #VanMorrison es trobava confús i desorientat a començament dels anys 60 del segle passat. Enyoradís del seu Belfast natal, va buscar un paratge aïllat i tranquil, però que posseís la mateixa violència i conflictivitat intrínseca del seu Ulster. Així que se’n va anar a la serra de Mariola, que abans que la cantàs Paco Múñoz era tot territori de grupuscles d’agitació terrorista que s’hi amagaven per fer la revolució i tombar el sistema.
Morrison volia muntar un grup amb arrels en el blues i la música afro-americana. Però no se li acudia cap nom. El varen comboiar a veure Els 5 Xics a l’Escenari, a Alcoi, i va veure la llum: “reuniré la banda i ens farem dir Five Guys”.
Va enviar la comunicació als seus companys de l’oficina de Londres perquè registrassen el nom i poder fitxar per una discogràfica. Les comunicacions eren com eren llavors, i la burocràcia no va avançar fins a gener.
És per això que en aquell moment varen eixir dues comunicacions des d’Anglaterra cap a #Alcoi, on ara residia Morrison. La primera era una denúncia per danys i prejudicis d’una cadena d’hamburgueseries nord-americana, que consideraven que els n’havien usurpat la imatge. La segona era la comunicació del seu representant, que li deia que canviava això de Five Guys, perquè havia vist la pinta que tenien els advocats ianquis i s’havia acollonat. Que havia registrat amb el nom de Them, que total era la mateixa favada de nom.
Morrison va saber que la demanda va quedar en no res perquè el correu no va poder travessar la Mariola, perquè la borrasca Glòria va ser de les més bèsties que es recorden i va deixar aïllada la ciutat dues setmanes.
Així és que va agafar la guitarra, va veure com queia la neu i va començar a cantar GLOOOOOOOOOORIA! G-L-O-R-I-A! GLOOOOOOOOORIA! I la resta és història.